נלחמים בלכלוך הכלבים: DNA למציאת בעל הכלב

    שלום בידרמן No Comments on נלחמים בלכלוך הכלבים: DNA למציאת בעל הכלב
    20:23
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on שרים וח"כים תוקפים את המינויים בצה"ל: "אין מנדט"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    עיריית ירושלים יוזמת הקמת מאגר דגימות DNA של כל כלבי העיר אשר יאפשר לפקחי העירייה לבצע לדגום צואת כלבים שהושארה ברחוב ולשייכה מיידית אל הכלב. בדיקות ה- ד.נ.א יאפשרו לעירייה להקטין את מפגעי צואת הכלבים מהרחובות, הגנים והמרחבים הציבוריים בעיר.

    פרויקט ירושלים בריאה ונקיה מצואת כלבים עומד לטפל בתופעה המטרידה של השארת צואת הכלב על ידי בעליו ברחוב.
    התופעה עלולה לסכן את בריאות הציבור ובריאות בעלי החיים כתוצאה מהעברת מחלות שונות בחלקן מחלות מסוכנות ביותר, וכמובן גורמת למטרדי ריח.

    לצורך הקמת המאגר, תבצע העירייה בחודשים אפריל – מאי פיילוט שבו ייבחנו היכולות הטכניות של החברות השונות המעוניינות לקחת חלק בפרויקט, וכן בחינת הנושא. דגימות הצואה שיאספו ויתועדו (בצילום) יישלחו למעבדה לשם זיהוי ה-ד.נ.א. שבהן ,לאחר מכן ייערך חיפוש במאגר לצורך מציאת התאמה גנטית לכלב מסוים שהפרופיל הגנטי שלו נמצא במאגר. בכל מקרה של התאמה ייקנס בעל הכלב בהתאם לחוק.

    תקציב הפיילוט הוא 45,000 ש"ח.

    הקמת מאגר ה DNA באה לאחר פעילות מורחבת של גורמי העירייה למגר תופעה זו, אולם רבים מבעלי הכלבים אינם משתפים פעולה ומשאירים את צואת כלביהם על המדרכות ובמרחבים ציבוריים. ידוע כי צואת כלב שלא נאספת ומושארת מוטלת ברחוב על ידי בעלי הכלב בניגוד לחוק, מהווה מעבר למפגע ריח ואסתטיקה גם מפגע בריאותי ותברואי. הדבר עלול לסכן את בריאותו ואיכות חייו של הציבור, ואת בריאותם של בעלי החיים בעיר, מאחר והחיידקים הרעילים הקיימים בצואה עלולים במקרה של חדירה לגוף האדם לגרום למחלות זיהומיות קשות ביותר.

    בעלי הכלבים נדרשים לצאת לטיול היומי עם כלבם כשהם מצוידים בשקית ניילון או כל אמצעי קיבול אחר ולאסוף לתוכו את הצואה שהכלב השאיר.



    0 תגובות